AAA

Wspomnienia z ferii

PIERWSZY DZIEŃ FERII ZIMOWYCH

Wizyta w WYTWÓRNI BOMBEK  oraz  CENTRUM SZKOLENIA STRAŻY GRANICZNEJ

Kręte schody za czerwonymi drzwiami zawiodły nas do pomieszczenia wypełnionego drewnianymi stołami i ławami. Był to warsztat, do którego miały wstęp tylko osoby w czapkach elfów. Pomocnik św. Mikołaja – jak nam się przedstawił –opowiedział nam o historii wytwórni. Otrzymaliśmy od niego instrukcje jak malować bombki. Obserwowaliśmy wydmuchiwanie szklanych kul, które potem malowaliśmy różnymi metodami. Kiedy bombki schły pisaliśmy listy do św. Mikołaja na specjalnych blankietach. Stemplowaliśmy je mikołajową pieczęcią. Robiliśmy sobie zdjęcia przy kominku. Mogliśmy się przebierać w przygotowane stroje.

Inną atrakcją było muzeum, w którym zgromadzono stare bombki, przedmioty użytkowe, rzeźby słomiane, figury reniferów oraz sanie Mikołaja. Urzekła nas piękna wystawa bombek. Na sztucznych choinkach, stojakach, półkach, drzewkach oglądaliśmy iście bajkowy świat kolorowych bombek różnych wielkości, kształtów, kolorów. Przepiękne suknie obwieszone szklanymi kulami podświetlonymi kolorowymi światłami. Kareta wypełniona kunsztownie zdobionymi bombkami imitującymi jajka faberge. Szklane ozdoby, figurki przyprawiały o zawrót głowy. Kiedy wykonane przez nas bombki wyschły zakładaliśmy na nie zawieszki i pakowaliśmy w specjalne torebki z pieczęcią św. Mikołaja. Wizyta w wytwórni bombek była niezwykłym przeżyciem.

Złożyliśmy też wizytę w Centrum Szkolenia Straży Granicznej. Oglądaliśmy tam wystawę dawnego umundurowania. Bardzo zaciekawił nas pokój, w którym znajdowała się taśma do prześwietlania bagaży. Przewodnik zademonstrował nam jak się odbywa kontrola podróżnych na lotniskach.

Odwiedziliśmy też pracownię badania śladów kryminalistycznych. Posługiwaliśmy się proszkiem do wykrywania odcisków palców. Wykonaliśmy sobie karty z odciskami. Widzieliśmy jakie ślady zostawiają przestępcy na miejscu zbrodni i jak się je bada.Wielkie emocje wzbudził pobyt na strzelnicy. Każdy z nas mógł dotknąć prawdziwej broni, z której żołnierze uczą się strzelać. Zobaczyć jej wielkość, poczuć ciężar, obejrzeć tarcze strzelnicze.

A na koniec to, co wzbudziło szał radości wśród dzieci – wizyta na sali gimnastycznej. Już na wstępie poraziła nas jej wielkość i wyposażenie: maty do ćwiczeń, ring bokserski, manekiny do zapasów, worki treningowe oraz wspaniała siłownia. Dziękujemy ks. Adamowi Malakowi za zorganizowanie tej świetnej wycieczki. Było wesoło, zadziwiająco i pouczająco.