27.03.2020
Temat: Oglądamy bajkę.
1) Proszę wejść na podaną poniżej stronę internetową i obejrzeć bajkę. Zwracajcie uwagę co mówią postacie i jak to jest napisane.
https://www.youtube.com/watch?v=FdlLsxR5AE0
Praca domowa:
Proszę odpowiedzieć na podane poniżej pytania dotyczące bajki (w zeszycie, po polsku) i przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
1) Ile ma lat dziewczynka w brązowych włosach (ta w kucyku)?
2) Co zamówiła w restauracji mama a co zamówił chłopiec?
3) Jak ma na imię nowa uczennica?
4) Gdzie dziewczynka w blond włosach chce pojechać z rodzicami?
5) Co chłopiec i pies robili w parku zeszłego dnia?
6) Czy pies umie pływać?
26.03.2020
Temat: Czasownik modalny „should”.
Should - powinien
1) Proszę przeczytać zdania (twierdzące, przeczące, pytające i krótkie odpowiedzi) w podręczniku na stronie 71 w pomarańczowej tabelce na górze strony (Get Grammar! should).
2) Obejrzeć i wysłuchać filmik na podanej stronie internetowej:
https://www.youtube.com/watch?v=Hn_fIrM9JYk
3) Wykonać zadania w zeszycie z podręcznika:
- zad. 3 str. 71 (Dopasuj obrazki do odpowiednich zdań)
- zad. 4 str. 71 (Uzupełnić zdania wyrazem should albo shouldn’t. Przepisać całe zdania do zeszytu).
Praca domowa:
- w ćwiczeniach: zadanie 3, 4 str. 44.
Pracę domową proszę przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
24.03.2020
temat: przepis na jakiś posiłek.
Proszę przeczytać przepis na jabłecznik ze strony 88 w podręczniku (zad. 5).
Nowe słówka i ich znaczenie:
recipe - przepis
ingredients - składniki
instructions - instrukcje
then - potem
oven - piekarnik
Jeśli będzie dla was jakieś słówko nieznane proszę korzystać ze słownika internetowego czy papierowego.
Praca domowa:
Napisz swój własny przepis na jakąś potrawę. Nie musi to być bardzo skomplikowana potrawa. Może to być przepis na jakąś sałatkę czy jajecznicę. Ważne jest aby były podane:
- składniki,
- rzeczy, których potrzebujecie do zrobienia tej potrawy,
- wykonanie tej potrawy, czyli instrukcje.
To będzie ocenione. Proszę nie korzystać już z gotowych przepisów podanych w Internecie czy książkach kucharskich. Napisać to samemu i przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Można oczywiście wypytać się mamy czy taty o jakąś potrawę, jak ją się robi.
20.03.2020
Słownictwo do utrwalenia:
- temat: czasowniki związane z gotowaniem
Proszę wejść na podane poniżej strony internetowe i wykonać zadania w celu utrwalenia podanego słownictwa.
1) https://learningapps.org/2098569
2) https://learningapps.org/2371849
Proszę przeciągnąć czasownik związany z gotowaniem do odpowiedniego obrazka.
- temat: problemy zdrowotne
Proszę wejść na podaną poniżej stronę internetową i wykonać zadanie w celu utrwalenia podanego słownictwa.
1) https://learningapps.org/1593665
Proszę wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.
Kolejne zadania do zrobienia będą podane zgodnie z planem lekcji.
18.03.2020
16.03.2020
Słownictwo do nauczenia:
- z podręcznika str. 89 – tematy: czasowniki związane z gotowaniem (lesson 6.1),
Zadania do zrobienia z wykorzystaniem podanego słownictwa:
- z podręcznika: zadanie 3 str.81,
- w ćwiczeniach: zadanie 1, 2, 3, 5 str. 50.
Proszę wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.
Kolejne zadania do zrobienia będą podane zgodnie z planem lekcji.
Słownictwo do nauczenia:
- z podręcznika str. 75 – tematy: problemy zdrowotne (lesson 5.1), urazy (lesson 5.3).
Zadania do zrobienia z wykorzystaniem podanego słownictwa:
- z podręcznika: zadanie 8 str.67,
- w ćwiczeniach: zadanie 1, 2, 3, 4, 5 str. 42, zadanie 1 str. 44.
Wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.