27.03.2020

 Temat: Oglądamy bajkę.

 1) Proszę wejść na podaną poniżej stronę internetową i obejrzeć bajkę. Zwracajcie uwagę co mówią postacie i jak to jest napisane.

 https://www.youtube.com/watch?v=FdlLsxR5AE0

 Praca domowa:

 Proszę odpowiedzieć na podane poniżej pytania dotyczące bajki (w zeszycie, po polsku) i przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego.

1) Ile ma lat dziewczynka w brązowych włosach (ta w kucyku)?

2) Co zamówiła w restauracji mama a co zamówił chłopiec?

3) Jak ma na imię nowa uczennica? 

4) Gdzie dziewczynka w blond włosach chce pojechać z rodzicami? 

5) Co chłopiec i pies robili w parku zeszłego dnia? 

6) Czy pies umie pływać?

 

 


26.03.2020

 Temat: Czasownik modalny „should”.

 Should - powinien

1) Proszę przeczytać zdania (twierdzące, przeczące, pytające i krótkie odpowiedzi) w podręczniku na stronie 71 w pomarańczowej tabelce na górze strony (Get Grammar! should).

2) Obejrzeć i wysłuchać filmik na podanej stronie internetowej: 

https://www.youtube.com/watch?v=Hn_fIrM9JYk

3) Wykonać zadania w zeszycie z podręcznika:

- zad. 3 str. 71 (Dopasuj obrazki do odpowiednich zdań)

- zad. 4 str. 71 (Uzupełnić zdania wyrazem should albo shouldn’t. Przepisać całe zdania do zeszytu).

Praca domowa:

 - w ćwiczeniach: zadanie 3, 4 str. 44.

Pracę domową proszę przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego.


24.03.2020

  temat: przepis na jakiś posiłek.

Proszę przeczytać przepis na jabłecznik ze strony 88 w podręczniku (zad. 5). 

Nowe słówka i ich znaczenie:

 recipe - przepis 

ingredients - składniki

 instructions - instrukcje

 then - potem

 oven - piekarnik

 Jeśli będzie dla was jakieś słówko nieznane proszę korzystać ze słownika internetowego czy papierowego.

 Praca domowa:

 Napisz swój własny przepis na jakąś potrawę. Nie musi to być bardzo skomplikowana potrawa. Może to być przepis na jakąś sałatkę czy jajecznicę. Ważne jest aby były podane:

 - składniki, 

- rzeczy, których potrzebujecie do zrobienia tej potrawy, 

- wykonanie tej potrawy, czyli instrukcje.

 To będzie ocenione. Proszę nie korzystać już z gotowych przepisów podanych w Internecie czy książkach kucharskich. Napisać to samemu i przesłać mi na adres mailowy: lucynazinczuk@o2.pl lub za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Można oczywiście wypytać się mamy czy taty o jakąś potrawę, jak ją się robi.

 

 20.03.2020 

Słownictwo do utrwalenia:

- temat: czasowniki związane z gotowaniem

Proszę wejść na podane poniżej strony internetowe i wykonać zadania w celu utrwalenia podanego słownictwa.

1) https://learningapps.org/2098569

2) https://learningapps.org/2371849

Proszę przeciągnąć czasownik związany z gotowaniem do odpowiedniego obrazka.

 

- temat: problemy zdrowotne

Proszę wejść na podaną poniżej stronę internetową i wykonać zadanie w celu utrwalenia podanego słownictwa.

1) https://learningapps.org/1593665

Proszę wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.

Kolejne zadania do zrobienia będą podane zgodnie z planem lekcji.

 


18.03.2020

Słownictwo do nauczenia:
z podręcznika str. 19 – temat: przymiotniki opisujące osobowość (lesson 1.5).
 
Zadania do zrobienia z wykorzystaniem podanego słownictwa:
- w ćwiczeniach: zadanie 1, 3 str. 10.
 
Proszę wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.

 

 

Kolejne zadania do zrobienia będą podane zgodnie z planem lekcji.

16.03.2020

Słownictwo do nauczenia:

- z podręcznika str. 89 – tematy: czasowniki związane z gotowaniem (lesson 6.1),

Zadania do zrobienia z wykorzystaniem podanego słownictwa:

- z podręcznika: zadanie 3 str.81,

- w ćwiczeniach: zadanie 1, 2, 3, 5 str. 50.

Proszę wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.

Kolejne zadania do zrobienia będą podane zgodnie z planem lekcji.

 

 

Słownictwo do nauczenia:

z podręcznika str. 75 – tematy: problemy zdrowotne (lesson 5.1), urazy (lesson 5.3).

Zadania do zrobienia z wykorzystaniem podanego słownictwa:

- z podręcznika: zadanie 8 str.67,

- w ćwiczeniach: zadanie 1, 2, 3, 4, 5 str. 42, zadanie 1 str. 44.

Wchodzić na stronę „Insta.Ling” i uczyć się słownictwa.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sątocznie

Realizacja: Superszkolna.pl