23.03.2020

Drodzy Uczniowie,

 proszę, abyście wykonali następujące polecenia:

  1. Zapiszcie w zeszycie (a Bartek na tablecie) temat: Podsumowanie rozdziału III.

  2. W zeszytach (Bartek może oczywiście na tablecie) wykonajcie zadania z testu zamieszczonego w podręczniku na str.179-180.

  3. Zróbcie wszystkie zadania oprócz 9 i 10.

  4. Zadanie 9 jest zadaniem dla chętnych. Jeżeli je zrobicie, możecie zrobić zdjęcie i przesłać na mój telefon, pocztę elektroniczną lub skype.

 

Powodzenia!

 

19.03.2020

 

Szanowni Uczniowie klasy VI,

 bardzo proszę, abyście napisali jako wypracowanie domowe treść wystąpień, których tematy wylosowaliście.

 Pamiętajcie o odpowiedniej budowie: wstęp, rozwinięcie (argumenty) i zakończenie. Skorzystajcie ze wskazówek zawartych w kartach pracy oraz w podręczniku na str. 175.

  Na Wasze prace czekam do końca tygodnia. Prześlijcie mi je na moją pocztę: deemwuka@wp.pl. Gdybyście mieli problem z wysłaniem, możecie zrobić zdjęcie i niech Wasi Rodzice wyślą mi na nr telefonu.

 

Pozdrawiam Was serdecznie.

 

Dorota Wojszko-Kisiel



17.03.2020

 

 

 

TEMAT: STAWIAMY PRZECINKI, MYŚLNIKI, ŚREDNIKI, DWUKROPKI…

 

  • Podręcznik, str. 166-168

 

 

 

  1. Przypomnij znaki interpunkcyjne, jakie poznałeś w klasie IV – WYKONAJ POLECENIE 2 STR. 166.

  2. Wstaw brakujące znaki interpunkcyjne. Pamiętaj, że w przypadku zdań wykrzyknikowych mogą wystąpić dwa

 

różne znaki. Przepisz zdania do zeszytu.

 

Była ciemna noc __ gdy do drzwi starej __ nędznej chaty zapukał ktoś nieznajomy__

 

Może tobie uda się wygrać ten turniej__

 

Weź ze sobą parasol __bo będzie padać__

 

Kto pod kim dołki kopie __ten sam w nie wpada__

 

Nie czyń drugiemu__ co tobie niemiłe__

 

Czy ty się wreszcie uspokoisz__

 

 

 

Która jest godzina__

 

Cały czas marudzi __narzeka __mruczy coś pod nosem__

 

 

 

 

 



 

+ + +

 

..................................................................

 

 

 

..................................................................

 

Rozwiązania zapisz w zeszycie.

 

ZADANIE 4. W każdej linijce „ukrywa się” nazwa znaku interpunkcyjnego. Wykreśl litery tworzące te nazwy. Podpowiedzi, jakiego wyrazu należy szukać, umieszczone są poniżej. Pozostałe litery utworzą hasło. Hasło zapisz w zeszycie.

 

1.

Z

P

N

Y

A

T

A

M

J

N

Y

I

K

K

2.

W

Y

A

K

R

Ż

Z

D

Y

K

N

Y

I

K

3.

P

Z

R

Z

N

E

C

I

N

A

E

K

K

I

4.

D

W

U

N

K

R

T

O

E

P

R

E

P

K

5.

K

U

R

N

O

K

C

P

Y

K

J

N

A

Y

 

  1. Znak umieszczany na końcu zdania pytającego.

  2. Znak interpunkcyjny w formie pionowej kreski i umieszczonej pod nią kropki, nadający poprzedzającym wyrazom lub zdaniu żywą treść.

  3. Znak interpunkcyjny, który rozdziela zdania, ale też znak graficzny stosowany w zapisie ułamków dziesiętnych, który oddziela całości od części dziesiętnych.

  4. Znak interpunkcyjny stawiany przed przytoczeniem czyichś słów lub przed wyliczeniem czegoś.

  5. Znak interpunkcyjny w kształcie okrągłej plamki lub punktu, stawiany na końcu zdań oznajmujących, a także po niektórych skrótach.

 

ZADANIE 5.Autorka przytoczonej niżej wypowiedzi na forum internetowym postawiła znaki interpunkcyjne w niewłaściwych miejscach lub wcale ich nie zastosowała. To ciekawe, że osoba, która zabiera głos w sprawie konieczności poprawnego pisania, sama popełnia błędy! Ustal, gdzie wstawić znaki, a następnie napisz tekst poprawnie w zeszycie.

 

Czy was nie męczy czytanie postów z błędami. Mam nadzieję że razem damy radę wyeliminować przynajmniej ich część z naszego forum. A po co zakładam ten temat? Głównie do dyskusji o tym że ludzie nie dbają o pisownię, i nie szanują języka. Nie twierdzę że nie robię błędów. Tak, popełniam je ale przynajmniej staram się tego nie robić. Według mnie sposób pisania świadczy o piszącym. Przyznaję się, że ja często w swoich postach nie używam dużych liter a czasem w pośpiechu nie oddzielam wyrazów? Pewnie myślicie że to głupstwo Ja uważam inaczej. Kropka i przecinek to u mnie podstawa a po to mam opcję „zmień” żeby po wysłaniu posta przeczytać go jeszcze raz, i poprawić ewentualne błędy. Pojedynczych literówek nigdy się nie czepiałam bo wiem, że się zdarzają. Ludzie, piszcie wolniej, albo czytajcie swoje teksty.

 

ZADANIE 6. Zapoznaj się z informacjami podanymi w ramkach „Zapamiętaj!” na str. 167 i 168.



16.03.2020

Temat: Imienne orzeczenia wychodzą z cienia"

(Temat dostępny na stronie e-podręczniki)

 

TVP KULTURA:

 

- 16.03 - godz. 13.00 film "Pinokio",

 

              godz. 16.25 ekranizacja "W pustyni i w puszczy" cz.1

 

- 17.03 - godz. 15.55 "W pustyni i w puszczy" cz.2

 

- 18.03 - godz. 15.155 "W pustyni i w puszczy" cz.3

 

- 19.03 - godz. 15.35 "W pustyni i w puszczy" cz.4

 

 

 

Warto zapoznać się z ofertą TVP Vod Kolekcja: "Lektury na ekranie"


Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sątocznie

Realizacja: Superszkolna.pl