23.03.2020
Drodzy Uczniowie,
proszę, abyście wykonali następujące polecenia:
-
Zapiszcie w zeszycie (a Bartek na tablecie) temat: Podsumowanie rozdziału III.
-
W zeszytach (Bartek może oczywiście na tablecie) wykonajcie zadania z testu zamieszczonego w podręczniku na str.179-180.
-
Zróbcie wszystkie zadania oprócz 9 i 10.
-
Zadanie 9 jest zadaniem dla chętnych. Jeżeli je zrobicie, możecie zrobić zdjęcie i przesłać na mój telefon, pocztę elektroniczną lub skype.
Powodzenia!
19.03.2020
Szanowni Uczniowie klasy VI,
bardzo proszę, abyście napisali jako wypracowanie domowe treść wystąpień, których tematy wylosowaliście.
Pamiętajcie o odpowiedniej budowie: wstęp, rozwinięcie (argumenty) i zakończenie. Skorzystajcie ze wskazówek zawartych w kartach pracy oraz w podręczniku na str. 175.
Na Wasze prace czekam do końca tygodnia. Prześlijcie mi je na moją pocztę: deemwuka@wp.pl. Gdybyście mieli problem z wysłaniem, możecie zrobić zdjęcie i niech Wasi Rodzice wyślą mi na nr telefonu.
Pozdrawiam Was serdecznie.
Dorota Wojszko-Kisiel
17.03.2020
TEMAT: STAWIAMY PRZECINKI, MYŚLNIKI, ŚREDNIKI, DWUKROPKI…
-
Podręcznik, str. 166-168
-
Przypomnij znaki interpunkcyjne, jakie poznałeś w klasie IV – WYKONAJ POLECENIE 2 STR. 166.
-
Wstaw brakujące znaki interpunkcyjne. Pamiętaj, że w przypadku zdań wykrzyknikowych mogą wystąpić dwa
różne znaki. Przepisz zdania do zeszytu.
Była ciemna noc __ gdy do drzwi starej __ nędznej chaty zapukał ktoś nieznajomy__
Może tobie uda się wygrać ten turniej__
Weź ze sobą parasol __bo będzie padać__
Kto pod kim dołki kopie __ten sam w nie wpada__
Nie czyń drugiemu__ co tobie niemiłe__
Czy ty się wreszcie uspokoisz__
Która jest godzina__
Cały czas marudzi __narzeka __mruczy coś pod nosem__
+ + +
..................................................................
..................................................................
Rozwiązania zapisz w zeszycie.
ZADANIE 4. W każdej linijce „ukrywa się” nazwa znaku interpunkcyjnego. Wykreśl litery tworzące te nazwy. Podpowiedzi, jakiego wyrazu należy szukać, umieszczone są poniżej. Pozostałe litery utworzą hasło. Hasło zapisz w zeszycie.
-
1.
Z
P
N
Y
A
T
A
M
J
N
Y
I
K
K
2.
W
Y
A
K
R
Ż
Z
D
Y
K
N
Y
I
K
3.
P
Z
R
Z
N
E
C
I
N
A
E
K
K
I
4.
D
W
U
N
K
R
T
O
E
P
R
E
P
K
5.
K
U
R
N
O
K
C
P
Y
K
J
N
A
Y
-
Znak umieszczany na końcu zdania pytającego.
-
Znak interpunkcyjny w formie pionowej kreski i umieszczonej pod nią kropki, nadający poprzedzającym wyrazom lub zdaniu żywą treść.
-
Znak interpunkcyjny, który rozdziela zdania, ale też znak graficzny stosowany w zapisie ułamków dziesiętnych, który oddziela całości od części dziesiętnych.
-
Znak interpunkcyjny stawiany przed przytoczeniem czyichś słów lub przed wyliczeniem czegoś.
-
Znak interpunkcyjny w kształcie okrągłej plamki lub punktu, stawiany na końcu zdań oznajmujących, a także po niektórych skrótach.
ZADANIE 5.Autorka przytoczonej niżej wypowiedzi na forum internetowym postawiła znaki interpunkcyjne w niewłaściwych miejscach lub wcale ich nie zastosowała. To ciekawe, że osoba, która zabiera głos w sprawie konieczności poprawnego pisania, sama popełnia błędy! Ustal, gdzie wstawić znaki, a następnie napisz tekst poprawnie w zeszycie.
Czy was nie męczy czytanie postów z błędami. Mam nadzieję że razem damy radę wyeliminować przynajmniej ich część z naszego forum. A po co zakładam ten temat? Głównie do dyskusji o tym że ludzie nie dbają o pisownię, i nie szanują języka. Nie twierdzę że nie robię błędów. Tak, popełniam je ale przynajmniej staram się tego nie robić. Według mnie sposób pisania świadczy o piszącym. Przyznaję się, że ja często w swoich postach nie używam dużych liter a czasem w pośpiechu nie oddzielam wyrazów? Pewnie myślicie że to głupstwo Ja uważam inaczej. Kropka i przecinek to u mnie podstawa a po to mam opcję „zmień” żeby po wysłaniu posta przeczytać go jeszcze raz, i poprawić ewentualne błędy. Pojedynczych literówek nigdy się nie czepiałam bo wiem, że się zdarzają. Ludzie, piszcie wolniej, albo czytajcie swoje teksty.
ZADANIE 6. Zapoznaj się z informacjami podanymi w ramkach „Zapamiętaj!” na str. 167 i 168.
16.03.2020
Temat: Imienne orzeczenia wychodzą z cienia"
(Temat dostępny na stronie e-podręczniki)